perjantai 25. marraskuuta 2011

Aksaa ja kiireitä ennen joululomaa

Puh päh. Miks mulle tulee huono olla, jos en pääse treenaamaan koirien kanssa usein? Tai jos en pääse tokoilemaan ja pitkille lenkeille? No siksi ku koirat nauttii niin niistä. Ollaan tälläkin viikolla kyllä aksattu 2 kertaa ja lenkkeilty ihan kiitettävästi, viimeviikolla aksattu 3 kertaa ja pitkät lenkit päälle. Toikoilut on nyt jääny vähän kun ollaan aksattu enemmän + että haluan myös tehdä muutakin vaikka huono omatunto tuleekin jos treenaa kohtuuttoman paljon. Nyt on vielä viimiset tentteihin lukemiset ennen joulua. Jos nyt otetaan treenailujen kannalta rennommin niin jouluna on sitten aikaa juosta pää kolmantena jalkana koirien kanssa. Koirat on kyllä ollu nyt levollisia ja Mocca alottiki nyt juoksunsa, joten se relaa nyt..:)

Oltiin Mocan kanssa Niinalla (koirakoulu Napakka) aksaamassa. Rata oli kiva ja saatiin kivasti hiottua ajotuksia kohdilleen. Persjättöön Mocca ei lähteny kauheen hyvin mukaan. Tai siis teki silti pitkän hypyn koska koira on laajahyppynen. Pitää palkata lelulla tiukista hypyistä nyt jonkin aikaa. Merkkaukset onnistu, pakkovalssit, valssit, välistävedot, vastakäännökset, jaakotukset, twistit ja saksalaiset onnistu kivasti. Koiralla on etäisyys musta ja tekee herkästi kaaria ellei mulla ole kokoajan käskytys päällä, tiukka kuri ja vaatimukset koiralle. Ja silti se on niin tarkka sitiä mihin suuntaan liikun ja miten paljon. Se on edelleen välillä niin raskasta ohjaamista kun mun pitää kokoajan olla kovana sen kanssa. Kokoajan semmonen tietynlainen varmistelu ja "kiinni pitäminen" kun rata oli niin tiiviiseen tilaan tehty. Se kun se ei tule lähelle, tuottaa ongelmia. Löysäillä sen kanssa ei auta se rata kusee ihan saletisti samantien..:D On se niin vaikeeta sen kanssa, mutta niin opettavaista. Muitten koirien ohjaus tuntuu jo helpolta Mocan rinnalla..:) Sen kanssa on oppinu mitä agility voi olla parhaimmillaan ja pahimmillaan..:D Nyt tietää ainaki, ettei tarvi ihan aina syyttää itteä siitä ettei se ohjaudu..;) Emmä ookkaan niin surkee...:D



Huomenna olen kyllä menossa aksaamaan ja aamulla vois mennä tokoilemaankin + fillaroinnit hallille ja kotiin, ehkä parikin kertaa..;) Olen vaan niin sitä mieltä, että sitä onnellisempia mitä enemmän aktiviteettia näillä on ja huonon omantunnon saa helposti kun tekee jotain muuta kuin koiriin liittyvää joskus ja jättää ne kotiin...;) Kuka käski olla näin tosissaan tän touhun kanssa? Mutta minä kun olen ne ottanut, mun on myös huolehdittava että ne saa tarpeeksi mieleistään puuhaa, kun ne ei voi ilman mua oikeen itseään toteuttaa..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti