keskiviikko 2. marraskuuta 2011

Ihana pitkä ja lämmin syksy..!

Viimeks ollaan perjantaina käyty hallilla viihdyttämässä raksamiehiä kovalla haukunnalla..:D Tytöt ne ei välittäny tippaakaan naulapyssyn äänestä. Ei oikeen mitään järkevää tehty, jotain höntsäilyjä ja lyhyitä tekniikan muistutus- ja kokeilujuttuja. Keppikulmia ja pitkiä lähetyksiä sinne. Didi se tekee niin täysillä hommia, että on aina ihan loppu ku päästään kotiin. Sen kanssa olis varmaan hyvä tehdä tosi lyhyitä ja intensiivisiä pätkiä. Eikä liikaa. Tytöstä kyllä huomaa, että alkaa väsymään kun keskittyminen alkaa hieiketä mutta muuten se tekis maailman tappiin asti. Lelupalkka odottamaan jonku pätkän päähän, ei ole kauheen hyvä Diivalle. Se on niin lelun perään, että tekeminen menee höntsäämiseksi ja ajatus on koiralla kokoajan ehkä 70% lelussa ja 30% siinä mitä esteitä seuraavaks pitäis tehä..:) Ahtaat paikat ei ole mun ja Mocan juttu...:D Pitäis päästä johonki kunnon koulutukseen, et pääsis vähä jyvälle ton hurtan aivotoiminnasta. Lohdutonta välillä. Ja pitäis saada uusia ideoita mitä treenata, mitä teen väärin ja miks se vaa tekee niinku tykkää.. Oonks mä vaan niin surkee viestimään sille, vai pitääks mun oikeesti ottaa natsimpi ote treeneihinki ja oikeesti oikeesti vaatia sitä seuraamaan mua ja ottaa vaan toistoa toistoa niissä kohdissa ku se lähtee lapasista. Mutta kun ei sais viestiä koiralle et se tekis väärin, koht on pakko, siltä tuntuu.



Tokoiluissa ruutu paranee Mocalla kokoajan. Kaukkari hyvä ja luoksetulo kun ollaan tehty kahdella tennispallolla (takana toinen ja mulla toinen). Idari toimii, eka ja vika treeni siitä..;) Juoksemisessa seuraamista ollaan nyt tehty pakotteen kanssa. Toimii ja toimii tosi hyvi. Käännöksiin ollaan sillä saatu tiukkuutta ja suora seuraaminen on helpottunu, mun osuus siis, ei enään puske ja paina ja ahista mua eikä myöskään edistä. Hyvä rakki. Diivalle tehty vähän ruutujuoksuja läheltä, seuraamisessa oikeelle käännöstä ja täyskäännöstä. Seuraamisessa kyllä välillä tosi pahasti painaa mua ja mulla on vaikee liikkua ja siitä ei tuu mitään ku repeen nauramaan..:D Vielä vähän hakemista millon pyssätään ja millon käännytään. Kaukkari hyvällä mallilla. Pitää muistaa, ettei tee liian nopeella temmolla ku neiti alkaa tarjoomaan heti asentoja ku oon hetken antamatta käskyä. Täytyy treenata välillä ihan vaan odottelua liikkeiden välissä, tai liikkeelle lähdössä.


Tänään oltiin pitkällä lenkillä kaverin ja hänen aussin kanssa. Ihana aussipoika kyllä. Didi löys yhteisen sävelen vasta kun alettiin keppiä vetämään kilpaa ja uimaan. Mocca piti pojalle jöötä, joka ei kyllä oikein näyttäny uskovan. Koitti kovasti paimentaa itsepäistä Moccaa kasaan meidän kanssa mutta eipä se totellu. Ei vaikka aussi kävi näykkäämässäkin, Moccahan ei semmosta kattele vaan antaa takasin. Ei kyllä käy kiinni, vaan semmosta hyökimistä. Mun mielestä jokaisella koiralla on oikeus puolustaa itseään ja vieraiden koirien tulee lähestyä rauhassa ja lukien toista koiraa että miten ahdistava saa olla. Juu, ei vissiin ollu kylmää vettä vielä..:D Hulluja kun menevät, yleensä en kyllä päästä niitä enää uimaan näin syksyllä. Tulevat pian kipeäksi. Mutta ne oli niin onnellisia, ei yhtään kylmissään ja ottivat vielä hiekkarannalla hiekkakylvynkin. Kyllä nyt on tukit hyviä..:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti